حمله دوباره ارتش یمن به ناو هواپیمابر آیزنهاور در دریای سرخ (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) درگیری پلیس و تظاهرات کنندگان اسرائیلی در تل آویو + فیلم فراخوان عراق برای تشکیل ائتلاف رسانه‌ای بین‌المللی با هدف افشای جنایات رژیم صهیونیستی سناتور آمریکایی: نتانیاهو یک جنایتکار جنگی است و نباید به کنگره دعوت شود حمله رژیم صهیونیستی به بعلبک لبنان یکی از رهبران حماس: ما به دنبال توافق کامل هستیم وکیل ترامپ: حکم دادگاه، شرکت دونالد ترامپ در انتخابات را متوقف نخواهد کرد منابع انگلیسی از وقوع حادثه در دریای سرخ خبر دادند (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) حمله حزب الله لبنان به مقر توپخانه رژیم صهیونیستی (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) کاردار سوئد به وزارت امور خارجه احضار شد سازمان ملل: غزه به ویرانه تبدیل شده است تظاهرات هزاران شهرک‌نشین در برابر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی باقری: پیوندهای قلبی بین ملت‌های ایران و بوسنی وهرزگوین انکارناپذیر است روسیه: ۱۵۰ اسیر اوکراینی و روسی مبادله شدند رسانه صهیونیستی: تل‌آویو توقف جنگ در مرحله دوم توافق را پذیرفته است معترضان خیابان‌های سراسر سرزمین‌های اشغالی را بستند یمن: تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن بدون پاسخ نخواهد ماند پیام تسلیت السیسی به مخبر شرط ترکیه برای بررسی احتمالی خروج نیروهایش از سوریه سوناک: پیشنهاد جدید آتش‌بس در غزه خبر خوشی است
سرخط خبرها

عضو خبرگان رهبری: ما در مرحله تدوین قانون جدید برای جهان هستیم

  • کد خبر: ۱۴۱۳۴۹
  • ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
عضو خبرگان رهبری: ما در مرحله تدوین قانون جدید برای جهان هستیم
سیدمحمدمهدی میرباقری، عضو مجلس خبرگان رهبری در هفدهمین همایش کشوری ستاد فرهنگی فجر انقلاب اسلامی گفته است: در اینکه در آستانه یک تحول در مقیاس جهانی قرار داریم بین اندیشمندان داخلی و خارجی اختلاف نظری وجود ندارد. بنابراین باید برای نقش‌آفرینی در آینده جهان آماده شویم.

به گزارش شهرآرانیوز - سیدمحمدمهدی میرباقری، عضور مجلس خبرگان رهبری، در ادامه با اشاره به اینکه در خصوص این تحول بزرگ تحلیل‌های متفاوتی و جود دارد گفته است: قرائتی که رهبر انقلاب از این تحولات دارند این‌ است که انقلاب اسلامی زیر پوست جامعه جهانی پیشرفت‌های شگرفی کرده است و به نقطه پیروزی خود نزدیک شده به گونه‌ای که نظم و ساختارهای موجود جهانی و لیبرال دموکراسی را دچار تزلزل کرده است. ما در مرحله تدوین قانون جدید برای جهان هستیم و باید خود را برای تدوین این قانون مهیا کنیم و سهم و تاثیر جدی داشته باشیم و فضا را برای نقش‌آفرینی بیشتر آماده کنیم.

میرباقری گفته است: بحث و سوالی که هم اکنون مطرح است این است که تمدن جدید غرب که الان موجود است، دارد تعارضات خود را حل می‌کند و در یک شکل پیچیده‌تری می‌خواهد خودش را سامان دهد، یا اینکه این تمدن در حال فروپاشی است؟ مدرنیته در تلاش است تعارضات درونی خود را حل نمایند که مهمترین آن‌ها انقلاب اسلامی و آثار آن در سطح جهانی است. پیش‌بینی آن‌ها این است که تا ۱۰ سال دیگر نظام موجود دولت و ملت دچار فروپاشی خواهد شدو برای دستیابی به این هدف، جنگ‌های بزرگی ایجاد خواهند کرد تا نقش‌آفرینان مخالف ایده خود را حذف نمایند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزوده است: انقلاب اسلامی در جهان، خودآگاهی ایجاد کرده و کار به جایی رسیده که تمدن غرب و نظم آن در آستانه فروپاشی قرار گرفته است. غرب سعی می‌کند با ایجاد موانعی همانند جنگ و تحریم، جلو انقلاب اسلامی را بگیرد و آخرینش، هم همین جنگ شناختی است. تحلیلگران غربی، فتنه جدید را پایان کار انقلاب اسلامی تلقی می‌کردند ولی مایوس شدند. تمدن غرب، چین و روسیه را رقیب خود می‌داند؛ اما انقلاب اسلامی را بدیل و جایگزین خود می‌داند و سعی می‌کند با هژمونی رسانه‌ای تاثیر انقلاب اسلامی را کمرنگ جلوه دهد. غربگراها می‌گویند که بیخود تلاش می‌کنید. در نهایت، غربی‌ها بر شرایط فایق می آیند و باید برای گذر از این چالش با غربی‌ها کنار بیاییم. اما حضرت آقا نظرشان این است که ما در مرحله گذاریم و با عبور از این چالش به سمت عصر ظهور در حرکتیم و باید برای این مرحله قانون اساسی جهانی را مبتنی بر عقلانیت و معنویت تدوین کنیم و دراین زمینه کارآمدی خود را نشان دهیم.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->